Początki na siłowni – jak przygotować się do treningów?

Większość mężczyzn marzy o atletycznej budowie ciała: zarysowanych mięśniach na brzuchu i imponujących bicepsach. Taka sylwetka jednak nie jest dana każdemu i zbudowanie masy mięśniowej to tak naprawdę ciężka praca. Jeśli na poważnie podchodzimy do zmiany naszej sylwetki, nie obejdzie się bez wizyt na siłowni. Profesjonalny sprzęt, który jest tam dostępny, pozwoli wyrzeźbić te partie ciała, na których najbardziej nam zależy. Jak się przygotować do trenowania na siłowni?

Odpowiednie nastawienie

Niezależnie od tego, czy zamierzamy wyczynowo uprawiać kolarstwo, czy zamierzamy zrzucić kilka kilogramów na siłowni, każda aktywność fizyczna wymaga od nas przygotowania mentalnego. Przede wszystkim kierujmy się zasadą, że sport ma sprawiać przyjemność. To oznacza, że jeśli danego dnia nie mamy ochoty na ćwiczenia na siłowni, nie zmuszajmy się do nich. Czasem warto pojeździć na rowerze czy rolkach z przyjemnością, niż męczyć się z podnoszeniem sztang.

Druga zasada mówi, żeby zawsze pamiętać o obranym celu. Cel należy także realnie określić. Nie możemy założyć, że po pierwszym miesiącu trenowania na siłowni zrzucimy 20 kg i będziemy mieć większy obwód w bicepsie niż Pudzianowski. Najpierw wyznaczmy sobie małe cele. Gdy szybko zauważymy, że osiągnięcie celu nie jest takie trudne, zmotywuje nas to do kolejnych treningowych wyzwań.

Strój dostosowany do miejsca i aktywności

Krąży opinia, że trening na siłowni generuje duże koszty: zakup sportowej torby, koszulki, spodenek – mogłoby się wydawać, że trzeba na to przeznaczyć kilkaset złotych. Otóż okazuje się, że aktywność na siłowni to jeden z tańszych sportów. W zasadzie musimy zainwestować jedynie w dobre buty sportowe na płaskiej podeszwie (brak amortyzacji powoduje, że to stopa odpowiada za stabilizację ciała podczas ćwiczeń). Jeśli zastanawiamy się, jaką odzież założyć na siłownię, tutaj rządzi się zasada: ma być wygodnie. Ubrania nie powinny krępować ruchów, dlatego z pewnością sprawdzi się bawełniany podkoszulek, luźne spodenki lub spodnie dresowe.

Nawodnienie organizmu

Podczas każdego treningu wraz z potem z naszego organizmu tracimy wodę, minerały i mikroelementy, które powinniśmy na bieżąco uzupełniać. To dlatego w naszej torbie na siłowni nie może zabraknąć butelki wody. Najlepiej, jeśli będzie to woda wzbogacona minerałami. Można też w zwykłej wodzie źródlanej lub z kranu rozpuścić elektrolity, które nawodnią organizm. Wybierajmy także wodę niegazowaną, gdyż ta z bąbelkami powoduje uczucie ciężkości. Picie w krótkich odstępach czasu trzech łyków wody skutecznie nawodni organizm i sprawi, że nie będziemy się tak męczyć podczas treningu.

Obowiązkowa rozgrzewka

Tyle mówi się o konieczności rozgrzewania organizmu przed KAŻDYM wysiłkiem fizycznym, a wciąż duże grono osób o tym nagminnie zapomina. W takiej sytuacji nie powinny nas dziwić kontuzje podczas ćwiczeń, silne bóle stawów i mięśni w trakcie treningu i po nim.

Rozgrzewka to nic innego jak krótkotrwała i umiarkowana praca mięśni. Jej zadaniem jest pobudzenie układu krążenia, nerwowego i oddechowego, przygotowanie aparatu ruchowego do ćwiczeń oraz rozpoczęcie procesów termoregulacji.

Po wstępnej rozgrzewce powinna nastąpić rozgrzewka specjalistyczna, która dodatkowo rozgrzewa partie mięśniowe, stawy oraz więzadła, które będą poddane większemu wysiłkowi podczas ćwiczeń.

Odpowiedni plan treningowy

Decydując się na trenowanie na siłowni, musimy opracować odpowiedni plan treningowy, który warto skonsultować z trenerem. Plan treningowy zakłada określenie konkretnych ćwiczeń, ilości serii oraz powtórzeń. Rozpoczynając trening, musimy zadbać o to, by ściśle trzymać się planu. Jest to o tyle ważne, że podczas kolejnych treningów będziemy widzieć swoje postępy, zarówno siłowe, jak i sprawnościowe.

Dobrym rozwiązaniem jest prowadzeniem dziennika treningowego. Na podstawie codziennych zapisków będziemy mogli przeanalizować przebieg treningów, zapisywać spostrzeżenia, które pomogą bardziej efektywnie ćwiczyć oraz planować zwiększanie parametrów planu treningowego.

Fa Napalm Shot, Flexit Drink, USN odżywki – czy suplementy mogą być stosowane przez początkujących?

Suplementy diety, a w szczególności tzw. odżywki są mylnie przypisywane wyłącznie osobom trenującym na siłowni od dłuższego czasu. Należy jednak wiedzieć, że suplementy to nie tylko białko czy aminokwasy BCAA, które mają za zadanie zwiększyć masę mięśniową. Duża grupa suplementów pomaga przygotować organizm do wzmożonego wysiłku fizycznego. Takim produktem jest Fa Napalm Shot. Ten suplement może być stosowany przez każdą osobę uprawiającą sport. Takie składniki Fa Napalm Shot jak beta alanina, kofeina czy tauryna zwiększają wytrzymałość organizmu oraz maksymalizują zdolność koncentracji.

fa-napalm-shot

Innym godnym polecenia produktem jest Flexit Drink. W jego składzie znajdziemy białko kolagenowe, glukozaminę, siarczan chondroityny, kwas hialuronowy, MSM L-Proline oraz wapń i witaminy. Bogaty skład sprawia, że Flexit Drink wpływa pozytywnie na stawy, torebki stawowe, ścięgna, więzadła, chrząstki i tkankę kostną – ochrania je, regeneruje i działa odżywczo.

flexit drink

Na początku swojej przygody z siłownią, ale także będąc już na zaawansowanym etapie ćwiczeń, warto spojrzeć na USN odżywki. Marka szczyci się tym, że chce dostarczać odżywki dla każdej grupy sportowców. USN odżywki polecają najbardziej znani sportowcy z areny podnoszenia ciężarów, ale nie tylko. Jeśli chcemy brać przykład od mistrzów, warto rozważyć zakup produktów tej marki.

usn odżywki

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *