Trening siłowy dla kobiet

Treningi siłowe znowu są popularne. Coraz więcej osób chodzi teraz na siłownię po to, żeby zajmować się ciężarami, a nie z tego powodu, że bieżnia jest im bliższa niż chodnik. Mimo to, wciąż możemy usłyszeć teksty, że trening siłowy nie jest odpowiednią formą aktywności dla kobiet.

Istniejące przekonanie, że po podniesieniu hantli więcej niż dwa razy, będzie się wyglądało jak kulturyści w dzień konkursu. Zerwanie z tym mitem byłoby świetne przede wszystkim ze względu na korzyści, które panie mogą wyciągnąć z treningu siłowego.

Nie będziesz wyglądała jak mężczyzna

Serio, kobieta nie może wyglądać jak mężczyzna. Przede wszystkim dlatego, że ma zupełnie inną budowę ciała. Dodatkowo, pomiędzy płciami występują różnice również na poziomie hormonów. W związku z tym nie da się, bez wspomagania, skończyć z niekorzystnie wyglądającą, przypominającą męską, sylwetką. Naprawdę nie ma sensu sugerowanie się tym, jak wyglądają inne osoby. Szczególnie te, co do których diety i suplementacji nie mamy pewności.

Co można osiągnąć?

Na pewno dobrze wyglądającą, smukłą sylwetkę. I to taką, której modelowanie (choć w ograniczonym zakresie), można kontrolować. Dzięki temu możemy skupić się na tych partiach, które są dla nas najbardziej istotne.

Wiadomo, że kwestia sylwetki jest istotna, poza tym często jest jedną z najważniejszych w czasie podejmowania decyzji o rozpoczęciu treningów. Na szczęście, trening siłowy, tak samo jak wszystkie inne sposoby aktywności fizycznej, ma swoje ‚skutki uboczne”.

Redukcja tkanki tłuszczowej jest drugą, obok kształtowania sylwetki, najczęściej podnoszoną zaletą. Więc trening siłowy będzie świetnym towarzyszem diety redukcyjnej, czy też procesu odchudzania w ogóle. Okej – teraz zdrowie. Większa wydolność serca, płuc, dużo lepsze krążenie. Poza tym wzmocnienie – mięśni, stawów, kręgosłupa.

Nie tylko kwestie fizyczne

Ćwiczenia mają to do siebie, że nie pozostają bez wpływu na to, jak się czujemy. I bynajmniej nie chodzi o zakwasy następnego dnia, tylko ogólną poprawę samopoczucia. Wykonywanie ćwiczeń pomaga też kształtować charakter. Systematyczność, dążenie do ustalonego celu – te rzeczy przydadzą nam się nie tylko na siłowni.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *